جمعیت طلوع رهایی رستــا شعبه والفجر

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن
مشخصات بلاگ
جمعیت طلوع رهایی رستــا                               شعبه والفجر

شناخت جمعیت طلوع رهایی:
جمعیت طلوع رهایی گروه خودیاری است که اساس کارآن یاری رساندن به افراد خواهان رهایی وخانواده ی آنان -پیشگیری از اعتیاد -مشاوره وراهنمایی رسیدن به قطع موادمصرفی -کسب آموزش وآگاهی برای ادامه ی مسیر-پیشگیری ازعودمجددواشتغال زایی می باشد.
راهنمایان وخادمین این گروه خودیاری از بین دانشپذیران ودانشیارانی بوده که خوددرگذشته تاریکی های اعتیادراتجربه نموده وباکسب دانستنی های لازم موفق شده اندکه به سمت روشنایی گام برداشته وادامه ی مسیر دهند .
جمعیت طلوع رهایی باایمان وتوکل به قدرت خداوند یگانه راه خودراآغاز نموده ودراین راه حس نوع دوستی وخدمت به همنوع راسرلوحه ی کارخودقرارداده است .

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۱۰ ب.ظ

چرایی عودمجدد درمرحله ی دوم درمان ...

به نام خالق یگانه ومهربان

کارگاه اموزشی مورخ 1396/03/28باموضوع چرایی عود مجدد بااموزشگری جناب اقای احمدعنبرستانی درشعبه ی والفجر برگزارشد


                                             https://previews.123rf.com/images/stocking/stocking1208/stocking120800086/14663472-Man-with-a-cracked-face-Stock-Photo-dehydration.jpg




اغلب ما فکر میکنیم اگر در هر جایگاهی قطع مواد کنیم و برگشت بزنیم به معنای عود مجدد میباشد ولی عود مجدد به این معنانیست ما به هر عملی اعتیاد داشته باشیم و ان عمل راقطع کنیم وبعداز یک مدت دوباره ان راتکرارکنیم به این عمل عودمجددگفته نمیشود.....


عودمجددبه این معنی است که با وجود دیدن آموزش و عمل نکردن به این آموزشها آن عمل را دوباره تکرار کنیم .
 حال یکسری عوامل باعث عود مجدد میشود و شناخت دلایل عود مجدد به ما کمک شایانی میکند البته برای کسانی که بدنبال درمان هستند و بدنبال رشد مثبت می باشند.

http://www.beytoote.com/images/stories/health/hhh925.jpg

و اما عوامل عودمجدد عبارتند از :

1-داشتن غرور و آمدن به گروه با ظرف پر ، که باعث میشود ما تغییری نکنیم و تکرار رفتار سابق راداشته باشیم که در نتیجه پذیرش نداریم و به نقطه قبلی میرسیم اگر با این افراد از هر موردی صحبت شود چیزی را قبول میکند که باب میلشان باشد و میگویند من میدانم.
 2-گوش نکردن به حرف راهنما و عملکرد نداشتن که به این وسیله در ذهنمان بذرهای عود را کم کم میکاریم واین عوامل مانند قطعات پازل در کنار هم قرار میگیرد برای مثال نداشتن نظم ، نداشتن برنامه ریزی در زندگی ، نپرداختن به ایرادها و تلاش برای رفع آن ، رعایت نکردن خط قرمزهایی که راهنما تایین کرده ودر پایان به مرحله ای میرسیم که غرور ما را میگیرد که من با وجود رعایت نکردن بایدها و نبایدها پاک هستم پس دیگر به راهنما و گروه احتیاجی ندارم و نود درصد پازل چیده میشود و میرسیم به عود جسمی و با خود میگوییم که چرا چنین اتفاقی برایم افتاد .
 3-افرادی که در نقش تماشاچی هستند و وارد عرصه خدمت نمیشوند و بعد از مدتی بی انگیزه شده خود بخود اوت میشوند
4-تسویه حساب نکردن و پاکسازی نکردن افکار افیونی .
5-ارزش گذاری نکردن برای رهایی، رهایی که با زحمت بدست آمده باشد و مهر باشد را فردبه راحتی از دست نمیدهد.
6-ندادن پاسخ قاطع و درست به وسوسه ، عروس هزار چهره که از طریق حس پنجگانه به سراغمان میاید و ما نباید صورت مسئله را پاک کنیم بلکه با آموزش باید به وسوسه جواب بدهیم .
7- زمانیکه کار اشتباه میکنیم و ترسمان میریزد پس تکرار کار برایمان راحت میشود ولی برعکس اگربا خواست و انگیزه ای که در زمان مصرف برای تهیه مواد داشتیم ده درصد این خواست رابرای درمان داشته باشیم در هر شرایطی عود نمیکنیم .
8-اگر روی اعتیادهای پنداری کار نکنیم وضعفهایی که باعث گرایشمان به اعتیاد بوده مثلا ضعف در نه گفتن ، عود خواهیم کرد .
9-ما برای غذای جسممان اهمیت قائل هستیم پس باید برای غذای روحمان هم ارزش گذاری کنیم کسی که درآمد حلال دارد ، کسی که نماز درست میخواند کمتر دچار لغزش میشود .
10-ما باید ذهنمان را از افکار پوسیده سابق پاک کنیم و اندیشه نو داشته باشیم چون با افکار قبلی نمیتوانیم به موقعیت دلخواه برسیم پس باید فیلتر ذهنی داشته باشیم و دلایل گرایش به اعتیادویا عودمان را با کمک راهنما شناسایی و رفع کنیم تا به درمان درست برسیم و موفق باشیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۳۰
وبلاگ شعبه والفجر

نظرات  (۳)

ضمن عرض سلام وخداقوت 
وهمچنین تبریک به مناسبت  چهارمین سالروزتاسیس*** جمعییت طلوع رهایی رستا***خدمت دبیر کل جمعییت جناب آقای احسان حبیبی وتمامی موسسین وراهنماییان وخادمین واعضاء بزرگ خانواده رستابهترینها رو دراین سال آرزومندم
تبریک میگم به سرکار خانم هاشمی بزرگوار مسئول شعبه والفجر افتتاح وبلاگ شعبه والفجررو وبرای سرکا خانم قمری آرزوی موفقییت دارم
کارگاه آموزشی که به آموزشگری جناب آقای عنبرستانی ؛بسیارپرانرژی وپرشور بود


۱۲ تیر ۹۶ ، ۱۰:۳۷ ب.بایرامی
با عرض, سلام و خداقوت .
۱۲ تیر ۹۶ ، ۲۳:۰۷ ساره خدابخشی
سلام،خدا قوت خانم قمری عزیز،موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">