جمعیت طلوع رهایی رستــا شعبه والفجر

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن
مشخصات بلاگ
جمعیت طلوع رهایی رستــا                               شعبه والفجر

شناخت جمعیت طلوع رهایی:
جمعیت طلوع رهایی گروه خودیاری است که اساس کارآن یاری رساندن به افراد خواهان رهایی وخانواده ی آنان -پیشگیری از اعتیاد -مشاوره وراهنمایی رسیدن به قطع موادمصرفی -کسب آموزش وآگاهی برای ادامه ی مسیر-پیشگیری ازعودمجددواشتغال زایی می باشد.
راهنمایان وخادمین این گروه خودیاری از بین دانشپذیران ودانشیارانی بوده که خوددرگذشته تاریکی های اعتیادراتجربه نموده وباکسب دانستنی های لازم موفق شده اندکه به سمت روشنایی گام برداشته وادامه ی مسیر دهند .
جمعیت طلوع رهایی باایمان وتوکل به قدرت خداوند یگانه راه خودراآغاز نموده ودراین راه حس نوع دوستی وخدمت به همنوع راسرلوحه ی کارخودقرارداده است .

جمعه, ۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۵۰ ب.ظ

نقش تغذیه دردرمان اعتیاد

به نام خالق یگانه ومهربان

اگربه فردمصرف کننده به چشمیک بیمار نگاه کنیم، خواهیم فهمید او نیز باید از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کند تا بتواند با بیماری خود مبارزه کند و آن را شکست دهد.


http://www.asemooni.com/img/effect-of-diet-and-smoking-addiction.jpg


به طور کلی افرادمصرف کننده مواد مخدردچار سوء تغذیه هستند و با توجه به این امر، برای کمک به درمان اعتیاد درک نقش تغذیه اهمیت فراوانی دارد...


مواد مخدر عمل جذب و هضم مواد مغذی و دفع سموم را مختلف می‌کند و سبب بروز بیماریها و مشکلات متعددی در بدن می شود.

درمان اعتیاد شامل تغییر عادات و رفتارهای منفی به عادات مثبت است. تغذیه مناسب، استراحت کافی و آرامش و ورزش عوامل اصلی در موفقیت این تغییر هستند.

انتخاب درست و سالم مواد غذایی، برای رسیدن به شیوه سالم زندگی اهمیت دارد.



http://www.k2cod.com/gallery/pic/01.jpg


مشکلات تغذیه‌ ای افرادمصرف کننده

مشکلات تغذیه‌ای افرادمصرف کننده ، عبــارتند از :
تهی‌ شدن ذخایر کبدی ، سوء‌ جذب ، غیر فعال شدن ویتــــامین ها ، بی اشتهایی، تحلیل اندام ها و عضلات و افزایش دفع مواد مغذی به علت افزایش ادرار و اسهال. طی دوران قطع مصرف، بدن دچار استرس‌های جسمانی و پریشانی‌های روانی است. به‌دنبال این استرس‌ها، عوارضی مانند تهوع، استفراغ و اسهال بروز می‌کند و به اختلال در نمک‌ها، مایعات بدن و تعادل کالریک بدن منجر می‌شود.


توصیه های تغزیه ای

1-ویتامین‌ها مهمترین جزء در رژیم غذایی افراد مصرف کننده هستند و در این میان ویتامین‌هایA ،C وE به عنوان ویتامین‌هایی که برای بهتر عمل کردن سیستم دفاعی بدن ضروری هستند، نقش اصلی را ایفا می‌کنند.


2 - ریزمغذی‌هایی همچون روی، کروم، منیزیوم، سلنیوم و گلوتامین وضعیت سیستم دفاعی بدن را بهبود می‌بخشند و یک فردمصرف کننده باید از حیث این ریزمغذی‌ها به طور کامل تامین شود.


3 - از ویتامین‌های گروهB همچون1B ،2B ،21B و6B غافل نشوید؛ چراکه عملکرد صحیح دستگاه‌هایی همچون سیستم تمرکز و سیستم بینایی در گرو مصرف کافی این ویتامین‌هاست. همچنین ویتامین‌های گروهB در کاهش کرختی، دردهای عضلانی، خستگی و فشارهای روحی روانی، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.


4- رژیم‌های سم‌زدایی انواع مختلف دارد؛ اما عمدتا توصیه می‌شود یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از سبزی‌های خام، آب فراوان،‌ میوه‌ها ولبنیات همچون ماست باشد و از غذاهایی همچون گوشت قرمز و محرک‌ها،‌ تا حد امکان پرهیز شود.

5-مصرف پروتئین برای یک فرد معتاد الزامی است. عضلات فرد بیمار تخریب می‌شوند در نتیجه باید یک وعده غذایی حاوی پروتئین گوشت سفید همچون مرغ و ماهی در غذای روزانه این افراد گنجانده شود.

 

6 - روزانه بین 43 لیتر آب بنوشد؛ چرا که سم‌زدایی کاملا وابسته به مصرف مایعات فراوان است و نباید بدن کم‌آب شود.


7-فردمصرف کننده در معرض ابتلا به یبوست است؛ به همین علت مصرف سبزیجات تازه، نان‌های سبوس‌دار و میوه‌های پرفیبر همراه با پوست نباید فراموش شود.

 

ادامه دارد....

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۹
وبلاگ شعبه والفجر

نظرات  (۱)

تبریک میگویم افتتاح وبلاگ جمعیت شعبه والفجر وخدا قوت به خانم قمری عزیز مسعول وبلاگ امیدوارم شاهد پویایی این وبلاگ باشیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">