جمعیت طلوع رهایی رستــا شعبه والفجر

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن
مشخصات بلاگ
جمعیت طلوع رهایی رستــا                               شعبه والفجر

شناخت جمعیت طلوع رهایی:
جمعیت طلوع رهایی گروه خودیاری است که اساس کارآن یاری رساندن به افراد خواهان رهایی وخانواده ی آنان -پیشگیری از اعتیاد -مشاوره وراهنمایی رسیدن به قطع موادمصرفی -کسب آموزش وآگاهی برای ادامه ی مسیر-پیشگیری ازعودمجددواشتغال زایی می باشد.
راهنمایان وخادمین این گروه خودیاری از بین دانشپذیران ودانشیارانی بوده که خوددرگذشته تاریکی های اعتیادراتجربه نموده وباکسب دانستنی های لازم موفق شده اندکه به سمت روشنایی گام برداشته وادامه ی مسیر دهند .
جمعیت طلوع رهایی باایمان وتوکل به قدرت خداوند یگانه راه خودراآغاز نموده ودراین راه حس نوع دوستی وخدمت به همنوع راسرلوحه ی کارخودقرارداده است .

چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۴ ق.ظ

تعادل

به نام خالق یگانه ومهربان

کارگاه آموزشی با موضوع تعادل به دبیری آقای محمد حسنی وآموزشگری سرکارخانم هاشمی درروز سه شنبه مورخ 1396/04/20در شعبه ی والفجر برگزار شد .




موضوع تعادل موضوعی است که در زندگی روزمره ودر برخورد با اعضای خانواده،دوستان و محل کارباآن سر و کار داریم بنابراین دارای اهمیت زیادی می باشد.هرگاه اسم تعادل به میان می آید ما را به یاد ترازو و عدالت و نظم می اندازد، ترازوی زندگی ما به چه شکلی هست ؟باآموزش هایادگرفتیم که اگر درگذشته زندگی ماتعادل داشت شاید گریبانگیر اعتیاد نمی شدیم .اگر در زندگی اصول را طبق بایدها و نبایدهایی که تایین شده رعایت نکنیم دچار هرج و مرج و بی نظمی میشویم ، و همیشه یک جای کار به مشکل برمیخوریم .

خداوند این جهان را با نظم و تعادل آفریده است و در دنیا اگر دقت کنیم هر چیزی سرجای خودش می باشدواین بیانگر این است که خداونددرآفرینشش نظم داشته است .هر کس بایداز خودش سنجشی داشته باشد که آیادرزندگی تعادل داردیانه ،درواقع اشکال زندگی مادرآن قسمتی است که تعادل را از بین برده است،علت گرایش ما به اعتیاد هم از بی نظمی و عدم تعادل در زندگی بوده است .




نداشتن تعادل در خواب ،در استراحت و کار کردن مانند کسی که آنقدر در رانندگی سرعت دارد که تصادف میکند و یا برعکس کسی که آنقدر محتاط و آرام رانندگی میکند که از این رانندگی کلافه میشویم و یا اینکه باران باریدن زیاد موجب جاری شدن سیل میشود و کمبود باران باعث خشکسالی میشود ،همه این موارد از بی تعادلی میباشد. تعادل آموزش می خواهد واگر این عدم تعادل تکرارشود مشکل بزرگی به وجودمی آید دریک زندگی عادی هر چیزی که ضد ونقیض باشد یک آسیبی می رساند ، تعادل یعنی هر چیزی جای خودش باشد. تعادل ریشه در عدل دارد و نظم را شامل میشود و برای برقراری نظم باید برنامه ریزی داشت و برای برنامه ریزی باید نیازهایمان اولویت بندی شود ، در واقع نظم برنامه ریزی ،مسئولیت پذیری ،هدفمندی اینها به هم مرتبط هستند.

تعادل باید در افکار و رفتار و گفتار ما وجود داشته باشد ، همان تعادل گفتاری وکرداری وافرادمصرف کننده درگفتاروکردارشان تعادل ندارند.ما در گروه درمانی چگونگی ایجاد تعادل در زندگی را با ورود به گروه آموزش میبینیم و باید نسبت به آموزشها عملکرد داشته باشیم .دانشیارودانشپذیری که در گروه قرار میگیرد در یک طرف ترازو خاطرات تلخ گذشتهومشکلات را دارد ولی با کمک راهنما در طرف دیگر ترازو باید راهکارهای راهنما را قرار دهد تا کم کم تعادل وارد زندگیش شود و در این مسیر دانشپذیر و دانشیار در کنار هم و با کمک هم تعادل را وارد زندگیشان میکنند.




آموزش یعنی تعادل وتعادل یعنی آهسته وپیوسته حرکت کردن ،دانشپذیری که رها میشود باید برای خدمت و رهاییش هدف داشته باشد تا با شور حرکت نکندو بتواند همواره حرکت به سوی پایداری و خدمت را داشته باشد تاسردنشود برای ادامه ی حرکت درمسیر واین می شود داشتن تعادل .این عدم تعادل می تواند درکارکردن باشد ویادرمسئله ی خواب که اگراین بی تعادلی ها وجودداشته باشد به عودمجددمنجر می شود .دلایل گرایش به اعتیاد زیاد هستند که هر فرد با تفکر کافی و کمک راهنمایش میتواند آنها را کشف کند ،ما برای زمینه عدم تعادل دو مورد خود بزرگ بینی و خود کوچک بینی که از تربیت اشتباه خانواده میباشد را مثال میزنیم واین دومورد ممکن است  فرزند را به سوی اعتیاد سوق دهد .

در بحث خود بزرگ بینی پدرومادرمهارت های لازم درارتباط بافرزنشان راندارندوآنقدربه فرزندشان بهامی دهند که غروراورامی گیرد وفکر می کتدبا بقیه غرق می کند واگر جایی به خواسته اش نرسد دچار خلع شده وبرای پر کردن آن به اعتیاد روی می آورد ویا برعکس در خود کم بینی انقدر اعتمادبه نفس فرزندراپایین اورده که فکر می کند نمی تواند کاری رادرست انجام دهد واوهم به نحوی ممکن است به اعتیاد روی آورد.فرد باید ببیند به چه دلیل به مصرف مواد گرایش پیداکرده یعنی یک خودشناسی از خودداشته باشد تابتواند باریشه یابی مشکل اعتیادش رادرمان کند .




پس تعادل در زندگی اگر جاری باشد ما به آرامش میرسیم ،برای رسیدن به این هدف باید آموزش دید و کاربردی آموزشها را در زمان مناسب خودش عمل کردوبااین کار برای فرزندان الگوی مناسبی باشیم چون کودکان آینه پدر و مادرشان هستند،با ایجاد تعادل ما انرژی کمتری برای تربیت فرزندانمان میگذاریم و تاثیرگذارتر خواهیم بود. برای ایجاد تعادل باید به چند نکته توجه کنیم ، اینکه در تمام امور هر چیز سرجای خودش باشد و مسئولیتی را که از عهده انجامش بر میاییم را قبول کنیم ،باید تشویق ها و تنبیه هایمان متعادل باشد تا به آرامش و موفقیت برسیم.


با تشکر از سرکارخانم هاشمی مسئول محترم شعبه ی والفجر بابت آموزشگریشان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۱
وبلاگ شعبه والفجر

نظرات  (۱۵)

۲۱ تیر ۹۶ ، ۰۸:۳۴ محمدحسین جمع دار
خانم هاشمی گرامی،  از تجارب زیادی برخوردار هستند و ما استفاده کردیم از آموزشگری ایشون،  ممنون از وبلاگ نویس فعال 
باسلام وخدا قوت به راهنمای عزیزم وآقای حسنی مثل همیشه. کامل وآموزنده وخدا قوت به خانم قمری عزیز
با عرض سلام و خداقوت خدمت مسئول وبلاگ شعبه والفجر سرکار خانم قمری ممنون که مطالب رو بروز رسانی میکنید و در اختیار اعضا و دیگران میگذارید
خدا همسر و فرزند شیرینتون رو برای شما حفظ کنه
پاسخ:
سپاسگزارم
۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۰:۳۹ فرزانه سلطانی
باسلام وخداقوت کارگاه بسیار پر باری بود تشکر از خانم هاشمی واقای حسنی وتشکر از خانم قمری که زحمات بسیاری برای این وبلاگ می کشند.
پاسخ:
سپاسگزارم
سلام و خداقوت به سرکار خانم هاشمی و خانم قمری عالی بود
پاسخ:
ممنون ازشما
با درود کارگاه دیروز خیلی مفید بود 
به امید پویایی هر چه بهتر شعبه  والفجر 
وبا تشکر از شما بابت پی گیری وبلاگ 
خدا قوت وخسته نباشید به شما و تمام عزیزان
باسلام،خداقوت خدمت خانم هاشمی بابت آموزشگری خوبشان،به خانم قمری عزیزخداقوت می گم
سلام خدمت عزیزان شعبه والفجر 
خداقوت عرض میکنم .

۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۳:۰۶ جواد گرامی
خانم هاشمی خدا قوت از مطالبتون خبلی استفاده کردیم
باعرض سلام وخداقوت خدمت سرکارخانم هاشمی وآقای حسنی خیلی خیلی ممنون وسپاسگزارم از دبیری وآموزشگری شما دوعزیز مطالب خیلی مفید بود استفاده کامل کردیم انشالله که اعضای گروه هم درمسیرزندگی ازاین مطلب استفاده کنن. ازخانم قمری عزیز ممنونم بابت به روز رسانی وبلایگ انشالله خداوندسلامتی وطول عمربا اعذت به شماوخانواده محترم عنایت بفرماید
با عرض سلام وخدا قوت
مطالب را مطالعه کردم خانم هاشمی عزیز بسیار عالی و مفید توضیح دادند 
ممنون از مطالب مفیدتان
و با تشکر از خانم قمری عزیز
۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۷:۰۹ عباس عظیمی
تشکر و سپاس از زحمات کشیده شده توسط سرکار خانم هاشمی
۲۲ تیر ۹۶ ، ۰۰:۲۵ محمد حسنى
درود بر همه عزیزان 
خدا قوت به سر کار خانم هاشمى مثل همیشه اموزشگرى شما عالى بود
در ضمن جا داره از راهنماى خوبم جناب اقاى غفورى بابت ارامش زندگى ام واین جایگاه ام توى مسیر درمان تشکر کنم 
۲۲ تیر ۹۶ ، ۰۰:۳۸ فاطمه سلطانی
باعرض سلام وادب خدمت تمام خادمین پر تلاش شعبه والفجر وعرض خدا قوت به خانم هاشمی بابت اموزشگری عالیشون وبه شما خانم قمری تبریک میگم برای وبلاگ وااینکه مطالب رو خیلی کامل وجامع بیان کردید ودر اختیار ما گذاشتید باز ممنون بابت زحماتتون 
پاسخ:
سپاسگزارم
درود به همه اعضا
 خدت قوت خدمت اقای حسنی و سرکار خانم هاشمی کارگاه خوب و پر باری بود آموزشگری خانم هاشمی عالی و کامل بود و  از سرکار خانم قمری بابت زحماتی که بر ای وبلاگ میکشند سپاس گذاری میکنم بی شک زحمات شما بود که باعث پیشرفت آقای حسنی شده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">