جمعیت طلوع رهایی رستــا شعبه والفجر

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن
مشخصات بلاگ
جمعیت طلوع رهایی رستــا                               شعبه والفجر

شناخت جمعیت طلوع رهایی:
جمعیت طلوع رهایی گروه خودیاری است که اساس کارآن یاری رساندن به افراد خواهان رهایی وخانواده ی آنان -پیشگیری از اعتیاد -مشاوره وراهنمایی رسیدن به قطع موادمصرفی -کسب آموزش وآگاهی برای ادامه ی مسیر-پیشگیری ازعودمجددواشتغال زایی می باشد.
راهنمایان وخادمین این گروه خودیاری از بین دانشپذیران ودانشیارانی بوده که خوددرگذشته تاریکی های اعتیادراتجربه نموده وباکسب دانستنی های لازم موفق شده اندکه به سمت روشنایی گام برداشته وادامه ی مسیر دهند .
جمعیت طلوع رهایی باایمان وتوکل به قدرت خداوند یگانه راه خودراآغاز نموده ودراین راه حس نوع دوستی وخدمت به همنوع راسرلوحه ی کارخودقرارداده است .

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۰۱ ق.ظ

چرامصرف کننده شدم؟(3)

من مصرف کننده شدم به دلیل...




واماآخرین دلیل گرایش به مصرف مواد...

دردوصفحه قبل بیان گردید که عوامل گرایش به مصرف موادبه سه دسته ی 1-فردی2-خانوادگی 3-اجتماعی تقسیم می شود.دراین صفحه آخرین دلیل یعنی عوامل اجتماعی گرایش فردبه مصرف مواد توضیح داده خواهد شد.

قبل از بازکردن این موضوع خیلی خوشحالم که باهمراهی شماعزیزان توانستیم دلایل زیاددیگری رابیان کنیم
، دلایلی که از دل اعتیادبود از زبان خودفردمصرف کننده ،خانواده وکلا کسانی که درداعتیادراباتمام وجوددرک کرده بودند.شایدبرای خیلی ازشمادلایل گرایش خودیاعزیزتان دردل این سه موردبالا(فردی -خانوادگی -اجتماعی)کنجانده شده وبرای خیلی از شماهم دلیلی فراتراز این دلایل بود .با خواندن پیام هایتان این برداشت شدکه زمان گذاشته وخوب به این موضوع فکرکرده اید .چرا؟

زیرادرمان اعتیاد یعنی ریشه یابی
طبق پیام شماره ی8دانشنامه جامع اعتیاد(جمعیت طلوع رهایی رستا):مابه دنبال راهی اصولی برای قطع موادمصرفی هستیم
،امانبایدفقط به ترک مواداکتفاکنیم .درمان اعتیادیعنی ریشه یابی مسائلی که درگذشته موجب شدتامابه سمت اعتیادگرایش پیداکنیم ویامسائلی که موجب می شوددرآینده بعدازقطع موادمجددا مارابه سمت اعتیادسوق دهد،پس اگر این ریشه یابی صورت نگیرداین سیکل وچرخه اعتیادبازهم تکرارخواهدشد.



علل اجتماعی
از آن رو که انسان طبعاً موجودی اجتماعی می باشد و برای زندگی کردن نیاز به حضور در اجتماع دارد، با یکسری علل اجتماعی روبه رو می گردد که برخی از آن ها در گرایش فرد به اعتیاد مؤثرند.یرخی ازعلل اجتماعی که در گرایش به سوی اعتیاد زمینه ساز و مؤثر می باشند عبارتند از:
(دسترسی آسان به مواد مخدر، بیکاری و اعتیاد ، نابرابری های اقتصادی و اجتماعی ، نقش محیط جغرافیایی ومحل سکونت ، نقش دوستان ناباب)

1-دسترسی آسان به مواد مخدر:دردسترس بودن موادمخدرعلتی می باشد که به همراه علل دیگر زمینه گرایش فرد را به اعتیاد ایجاد می نماید، به گونه ای که اگر در فرد زمینه کجروی وجود داشته باشد و مواد مخدّر به آسانی در دسترس او قرار گیراز مصرف و توزیع آن دریغ نمی نماید.

2-بیکاری:عامل بیکاری به طور غیرمستقیم به گرایش فرد به سوی اعتیاد می انجامد.بیکاری از سویی، به فقر شخص وازسوی دیگر، سبب ایجاد بیماری های روانی، افسردگی، ضعف اعتماد بنفس، و از بین رفتن امیدواری می شودکه درنهایت، به اعتیاد شخص منجر می گردد.یکی از نتایج اشتغال، فقدان فرصت برای ارتکاب جرم است.

3-نابرابری های اقتصادی واجتماعی:نابرابری های اقتصادی، اجتماعی جنبه های وسیعی دارد، که نابرابری ها در توزیع منابع مادی، نابرابری درقدرت
،نابرابری درحیثیت ،نابرابری های جنسی ونزادی راشامل می شود.عامل نابرابری به طور مستقیم منجر به اعتیاد فرد نمی گردد اما می تواند زمینه ساز فقر و مشکلات عاطفی گرد.

4-نقش محیط جغرافیایی و محل سکونت:نقش محل جغرافیاییی شهر، از جمله شهرهای مرزی که امکان انتقال مواد مخدر به راحتی صورت می گیردونیز محل سکونت در گرایش افراد به اعتیاد نقش بسزایی دارد. واقعیت این است که محیط های آلوده می توانند زمینه مساعد شکوفایی استعدادهای موجود درافراد برای ارتکاب به جرم و اعتیاد را ایجاد نمایند.

5-نقش دوستان ناباب:گروه همسالان برخلاف خانواده و مدرسه، کاملا حول محور منافع و علایق اعضا قرار دارد. اعضای این گروه می توانند به جستوجوی روابط و موضوع هایی بپردازند که در خانواده و مدرسه با تحریم مواجه است.تقریبادر60درصد موارد، اولین مصرف مواد به دنبال تعارف دوستان رخ می دهد. مصرف کنندگان مواد برای گرفتن تأیید رفتار خود از دوستان سعی می کنند آنان را وادار به همراهی با خود نمایند.

اگر تاامروز واقعادلیل گرایش خودبه مصرف موادرانمی دانید دراین موردخوب فکرکنید
،ریشه یابی کنیدوبرای مابیان کنیدشاید بیان این مطلب تجربه ای شودبرای فردی دیگر...

پایان

اعضای محترم می تواننددرقسمت ارسال نظر دلیل گرایش خود ویا عزیزانشان به مصرف مواد رابیان کنند.
صمیمانه سپاسگذارم از عزیزانی که درصفحه ی قبل نظرات خودرابیان کردند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۳۱
وبلاگ شعبه والفجر

نظرات  (۱۱)

سلام خداقوت ازمطالب عالی که تهیه کردید
خداقوت .مطلب خیلی خوبی بود ایشالله همه دانشیپذیران به این مهم توجه کنند تا بتواننددر مسیر پایداری استوار باشند.
۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۲:۱۳ فرزانه سلطانی
درود برجمعیت طلوع رهایی رستا.     سلام وخداقوت به خانم قمری عزیز که مطالب را خیلی خوب وکامل جمع آوری کردند وان شاالله همه دانشپذیران توجه کنند وریشه یابی کنند.وبیان کنند وماهم از تجربیاتشان استفاده کنیم.موفق وپایدار باشید.
باعرض سلام وخداقوت، متشکرم ازمطالب آموزنده شما،پایدارباشید.
با سلام وعرض خدا قوت
مطالب خیلی‌ آموزنده هستند و تشکر میکنم بابت تمام زحمات شما
ممنون از مسئول وبلاگ
با سلام

مطالب عالی است امیدوارم که دانشپذیران عزیز این مطلب را خوانده و به پرسش شما جواب بدهند 
۳۱ تیر ۹۶ ، ۲۱:۴۹ محمد حسنى
با سلام وخدا قوات به سر کار خانم قمرى بابت مطالب مفیدتون 

یکى از اهداف گروه درمانى ریشه یابى دلایل گرایش به اعتیاد میباشد و تا این ریشه یابى صورت نگیرد و برطرف نشود درصد برگشت بالا میرود پس به امید درمان قطعى بیماریمان باشیم
باسلام وخدا قوت مطالب خیلی آموزنده بود انشاالله هم دانشپذیران وهم دانشیاران استفاده کنند وعملکرد داشته باشیم
سلام وخداقوت به شماعزیزان سپاسگذارم ،عامل بیکاری خیلی واقعاتاثیرزیادی تومصرف داره اول بی پولی میاره بعدافسردگی و...مطالب مثل همیشه مفیدوآموزنده بود .
سلام و خسته نباشید خدمت راهنمای عزیزم خانم قمری،مطالب بسیار عالی و آموزنده،مثل همیشه،انشالله این مطالب روی دانشپذیرای عزیزمونم تاثیر زیادی بذاره

۰۱ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۱۶ محمدحسین جمع دار
من فکر میکنم مجموعه ایی از علل مختلف زمینه ی مناسب برای درگیر کردن افراد در دام اعتیاد از قبل فراهم میشه.  دلایل فوق صحیح میباشد.  و متاسفانه میتواند ضربات سنگینی به هر فرد وارد نماید.  گرایش به مواد مخدر تنها منوط به یک دلیل نیست،  اغلب چند عامل دخیل هست به خاطر اینکه هر فرد با عوامل مختلفی چه از درون و چه از محیط پیرامون روبروست و نقص در هریک از این عوامل یعنی یک چالش جدید که اگر آموزش کافی در رویارویی با این موارد نباشد،  ممکن است فرد در آینده با تخریب مواجه شود.  خداقوت به شما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">