جمعیت طلوع رهایی رستــا شعبه والفجر

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن
مشخصات بلاگ
جمعیت طلوع رهایی رستــا                               شعبه والفجر

شناخت جمعیت طلوع رهایی:
جمعیت طلوع رهایی گروه خودیاری است که اساس کارآن یاری رساندن به افراد خواهان رهایی وخانواده ی آنان -پیشگیری از اعتیاد -مشاوره وراهنمایی رسیدن به قطع موادمصرفی -کسب آموزش وآگاهی برای ادامه ی مسیر-پیشگیری ازعودمجددواشتغال زایی می باشد.
راهنمایان وخادمین این گروه خودیاری از بین دانشپذیران ودانشیارانی بوده که خوددرگذشته تاریکی های اعتیادراتجربه نموده وباکسب دانستنی های لازم موفق شده اندکه به سمت روشنایی گام برداشته وادامه ی مسیر دهند .
جمعیت طلوع رهایی باایمان وتوکل به قدرت خداوند یگانه راه خودراآغاز نموده ودراین راه حس نوع دوستی وخدمت به همنوع راسرلوحه ی کارخودقرارداده است .

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۵ ب.ظ

چراشربت تریاک ؟

    
 شناخت شربت تریاک وخواص دارویی آن دردرمان اعتیاد





شربت «تنتوراپی‌یوم» را روشی موثر در درمان اعتیاد برشمرده اندزیرا این روش اثر خارق‌العاده دارویی و درمانی در درمان اعتیاد دارد.روشی برای درمان هر نوع اعتیاد با هر نوع مصرف می باشد، شربت تریاک دارای مجموعه‌ای از ترکیبات قدرتمند دارویی، نظیر آرامبخش، ضد درد و ضد افسردگی است که می‌تواند پوشش‌دهنده کامل عوارض سندرم محرومیت یا خماری ناشی از قطع مصرف هر نوع ماده مخدر باشد.

بعد از پروسه درمانی به تدریج رنگ چهره بیمار کاملا شفاف و طبیعی می‌شود. خواب منظم، سفید و طبیعی شدن صلبیه چشم، از بین رفتن کبودی دور چشم‌ها، رفع حالات بی‌قراری و عصبی بودن از دیگر مشخصات بارز بیماران استفاده کننده از این روش است که با دیدن این مشخصات می‌توان مصرف شربت را قطع کرد.

حال سوال این است که چرا اپیوم یا اپیوم تینکجر اعتیاد را به خوبی درمان می نماید؟ تا به امروز مشخص شده است ساختار سیستم عصبی در گیاهان ، جانوران و انسان شباهت هایی دارد و به همین دلیل این دارو با ترکیبات دارویی خود می تواند از سد خونی مغز عبور کند و درمان را پیش ببرد.

داروهای زیادی وجود دارند که نمی توانند از سد خونی مغز عبور کنند و اگر بخواهیم از آنها استفاده کنیم موانعی وجود دارد اما گیاه خشخاش و اپیوم که محصول گیاه خشخاش است و اپیوم تینکچر که محصول اپیوم است ، شباهت هایی با سیستم عصبی انسان دارند.

ترکیبات اپیوم:تریاک دارای ترکیبات شیمیایی درهم و مواد مختلقی است این ترکیبات، سه چهارم وزن اپیوم را تشکیل می دهند. یک چهارم باقیمانده، اجزای فعالی هستند که خواص درمانی دارند و به این اجزای فعال آلکالویید گفته می شود.



آلکوییدهای موجوددرشربت تریاک:

مورفین  

مورفین، مهمترین ماده ضد درد در پزشکی است و تاکنون هیچ رقیبی برای آن پیدا نشده، مورفین موثر ترین ماده شیمیایی در کاهش سرفه و بر طرف کردن اسهال است. به دلیل بالا بودن احتمال وابستگی، داروهای دیگر، مثل کدئین برای کاهش سرفه به مورفین ترجیح داده می شوند. این ماده در سال 1803 کشف شد و با اقتباس از واژه یونانی مورفئوس نامگذاری شد. مورفئوس در زبان یونانی به معنای خدای رویاها می باشد.

نوسکاپین

نوسکاپین خواص تخدیری و ضد درد ندارد . اما به عنوان ضد سرفه به کار می رود . نوسکاپین شل کننده عضلات صاف ، مسکن ضعیف و خواب آور ضعیف می باشد .

کدئین

کدئین کاهش دهنده درد نیست ، اما ضد سرفه ای بسیار موثر است . از انجایی که 10 درصد کدئین در بدن به مورفین تبدیل می شود ، به عنوان ضد درد نیز استفاده می شود اما در بعضی افراد ممکن است اثر ضد درد نداشته باشد .

پاپاورین

پاپاورین شل کننده عضلات صاف (رگ ها، روده و معده) است و اثر مخدری ندارد. یکی از موفق ترین کاربرد های پاپاورین در درمان بی رغبتی جنسی در مردان بوده است.

تبایین

خواص مخدری ندارد و در مقادیر کم اثر اصلی آن ایجاد تهوع است. به علت شباهت ساختار مولکولی آن با اپیویید های طبیعی، از این ماده در صنعت داروسازی برای تولید اپیوییدهای صناعی و نیمه صناعی از جمله بوپرنرفین استفاده می شود.

آلوکریپتوپین

این ماده استفاده های زیادی دارد و یکی از خواص آن این است که ضد بی نظمی ضربان قلب است. قلبی که به صورت ناهماهنگ می تپد را به حالت هماهنگ و ثبات بر می گرداند. علاوه بر این، آلو کریپتوپین یک بی حس کننده موضعی است و خواص ضد باکتریایی هم دارد. شواهدی وجود دارد که این ماده رشد تومورها را متوقف می کند.

بربرین

بربرین به عنوان یک ماده تب بر به کار رفته است و کاربرد های دیگری در درمان اسهال و التهاب دارد.

کانادین

کانادین یک ماده ضد باکتری ضعیف است که مقداری هم خواص آرامبخشی دارد . مشخص شده که این ماده الکل دهیدروژناز کبد را مهار می کند .

کوپتیسین
کوپتیسین خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب دارد .

کوری توبرین
کوری توبرین یک ماده شیمیایی نا مطبوع است ، در مقادیر کم اثرات ضد دردی مورفین را کاهش می دهد و منجر به افت فشار خون می شود.

کریپتوپین

کریپتوپین یک داروی ضد بی نظمی ضربان قلب ( ضد آریتمی ) است و فشار خون را پایین می آورد.

ایزوبولدین

ایزوبولدین یک داروی ضد میکروب است و میل ترکیبی زیادی جهت اتصال به گیرنده های آدرنالینی در آزادسازی این هورمون دارد.

ایزوکوریپالمین

تنها مطالعه در مورد این ماده در محیط آزمایشگاهی خارج از بدن انجام شده و مطالعات نشان داده این ماده کاهش دهنده تجمع پلاکت های خون می باشد. از اسرار اپیوم این است که اگر آلکالوئیدی بخواهد بیش از وظیفه خود کاری انجام دهد و اختلالی به وجود آورد ، ترکیبات دیگر او را کاملا متعادل خواهند نمود و این مسئله از عجایب اپیوم می باشد.

لودانین

لودانین یکی از موادی است که در بدن از لودانوزین ساخته می شود و مقادیر کم آن باعث تسریع تنفس می شود. این اثر تا حدی اثر مهار تنفسی ناشی از سایر مواد شیمیایی موجود در تریاک را خنثی می کند.

لودانوزین

لودانوزین یک شل کننده عضلانی است و به راحتی از سد خونی مغز عبور می کند و می تواند باعث افت فشار خون شود.

ماگنوفلورین

ماگنو فلورین دارویی ضد التهاب است و فشار خون را پایین می آورد. این ماده همچنین تولید پروتئین را مهار می کند. مقادیر زیاد از حد آن اثرات سمی داشته و باعث نارسایی تنفسی می شود.

نارسئین

نارسئین از لحاظ خواص دارویی شبیه کدئین است اما اثرات ضد درد کمتری دارد. برخلاف کدئین تنفس را افزایش می دهد ، هم سرعت تنفس و هم عمق تنفس را زیاد می کند. قرص ترامادول از همانند سازی ساختار مولکولی نارسئین ساخته شده است.

پروتوپین

پروتوپین یک داروی ضد بی نظمی ضربان قلب است که در مورد برخی انواع بی نظمی ضربان قلب بسیار موثر است. این دارو ضربان قلب را آهسته تر می کند. فشار خون را پایین می آورد و باعث حالت آرامش می شود.

ساگوینارین
ساگوینارین چندین کاربرد دارد. این ماده فشار خون را افزایش می دهد ، حالت انقباضی عضلات و انقباضات دودی روده ای ( پریستالتیسم ) را افزایش می دهد ، یک ضد میکروب قوی است و رشد تورمورها را کند می کند. این ماده با از بین بردن رسوبات روی دندان ها ، از پوسیدگی دندان جلو گیری می نماید.

اسکولورین

اسکولرین یک آرامبخش است و در مغز به گیرنده های دوپامین متصل می شود.

استفولیدین

این ماده ، داروی ضد درد و تب بر موثر می باشد و باعث پایین آمدن فشار خون نیز می شود

ترکیبات اپیوم اثرات متقابل کاهنده و فزاینده بر یکدیگر دارند و یک دیگر را تعدیل می کنند و همین مسئله باعث شده که اپیوم خواص درمانی بسیار پیچیده و بی نظری داشته باشد بدون آنکه عارضه منفی به جای بگذارد. در حالیکه هیچکدام از ترکیبات اپیوم به تنهایی چنین خاصیتی ندارند.وهمچنین درروش های مصرف تریاک این خاصیت درشیره ی تریاک ویامصرف تریاک به صورت کشیدن وجودنداردزیراباعث میشودتعدادی ازاین آلکوییدهای ازبین بروند.

دارویی که هم اکنون تحت عنوان اپیوم تینکچر در اختیار ماست ، به دلیل استفاده از حلال الکل ، باعث شده تمام ترکیبات و آلکالوئیدها به صورت کامل در هم حل شوند ، زیرا حتی رسوب نیز می تواند بخشی از ترکیبات را جدا کند. اما در اپیوم تینکچر حتی رسوب نیز وجود ندارد. بنابراین داروی اپیوم تینکچر کامل ترین و سالمترین شکل دارویی اپیوم است و تعادل حساس دارویی آن حفظ شده است.

از مزایایی شربت تریاک می توان به مواردی اشاره کرد :
۱) تریاکی که در شربت اُپیُم مصرف شده است ، بسیار مرغوب می باشد
۲) اندازه گیری آن بسیار آسان است و به واحد CC
۳) شخص با توزیع کنندگان مواد مخدر رابطه ای ندارد
۴) از نظر قانونی مشکلی نیست
۵) قیمت آن مناسب می باشد .
ودرآخر یک مسئله وجودداردبه نام سازگارشدن بدن بااین شربت که به یک زمان تقریبادوهفته ای نیاز دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۶
وبلاگ شعبه والفجر

نظرات  (۹)

با عرض سلام و خدا قوت خدمت عزیزان شعبه والفجر 
خانم قمری عزیزممنون از اطلاعاتی که تهیه میکنید .
با عرض سلام وخدا قوت
مطالب عالی بود و از اینکه این اطلاعات مفید را در اختیار ما میگذارید تشکر میکنم
خدا قوت میگم خدمت خانم قمری عزیز
با عرض سلام و خداقوت مطالب عالی بود از شما سپاسگذارم
سلام 
ممنون بابت ارایه مطالب مفیدتون
۰۴ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۴۵ عباس عظیمی
بسیار عالی و کامل
خداقوت خانم قمری
پاسخ:
سپاس
۰۴ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۰۲ سعید صفرپور
باسلام وخداقوت خدمت سرکارخانم قمری 
سپاس بابت ارائه مطالب بسیارعالیتون
پاسخ:
تشکر
باسلام وخداقوت خدمت شما خانم قمری عزیز
مطالب خیلی عالی بود
سپاس از زحمات شما
پاسخ:
سپاسگزارم خانم اسنادعزیز
۰۴ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۲۸ همایون سرایی
سلام
خداقوت
درود بر شما خانم قمری
پاسخ:
سپاس
خانم قمری عزیز مثل همیشه عالللللللی بود خداقوت 
پاسخ:
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">