جمعیت طلوع رهایی رستــا شعبه والفجر

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن
مشخصات بلاگ
جمعیت طلوع رهایی رستــا                               شعبه والفجر

شناخت جمعیت طلوع رهایی:
جمعیت طلوع رهایی گروه خودیاری است که اساس کارآن یاری رساندن به افراد خواهان رهایی وخانواده ی آنان -پیشگیری از اعتیاد -مشاوره وراهنمایی رسیدن به قطع موادمصرفی -کسب آموزش وآگاهی برای ادامه ی مسیر-پیشگیری ازعودمجددواشتغال زایی می باشد.
راهنمایان وخادمین این گروه خودیاری از بین دانشپذیران ودانشیارانی بوده که خوددرگذشته تاریکی های اعتیادراتجربه نموده وباکسب دانستنی های لازم موفق شده اندکه به سمت روشنایی گام برداشته وادامه ی مسیر دهند .
جمعیت طلوع رهایی باایمان وتوکل به قدرت خداوند یگانه راه خودراآغاز نموده ودراین راه حس نوع دوستی وخدمت به همنوع راسرلوحه ی کارخودقرارداده است .

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴ ق.ظ

تمجیزک-نورجیزک

ماده ی مخدری که خانواده های افرادمصرف کننده رافریب میدهد...



اخیرا مواد مخدر نسبتا جدیدی در بازار وارد شده که نه تنها جوانان نسبت به‌عوارض وخطرات آنها اطلاعاتی ندارند بلکه می‌پندارندکه‌این مواد اعتیادآور نیست و عوارض مواد مخدر قبلی را ندارند.چندین سال است که مصرف‌کنندگان مواد مخدردرکشور ما نام مواد مخدری را شنیده‌اند که تحت عنوان تمجیزک، بنجیزک، نورجیزک … معروفند که همگی نام‌های تجاری دارویی به نام بوپره نورفین است . در ابتدای ورود این داروها، از آنها بعنوان داروی ترک اعتیاد استفاده می‌شد که به دلیل شکل تزریقی دارو و استفاده نادرست برخی از پزشکان و خود درمانی که معتادان انجام می‌دادند، اغلب افراد به این ماده معتاد شدند.

از هر 10 کیلو تریاک بطور متوسط یک کیلو مرفین استخراج می گردد . ماده موثر در آمپول های نورجیزک 23 برابر قوی تر از مرفین است ، بطوریکه شخص پس از چند بار مصرف مکرر به آن وابسته شده و مجبور است هر چند ساعت مصرف خود را تکرار کند و در صورت قطع هیچ ماده دیگری جایگزین علائم خماری آن نمی باشد. نورجیزک در آمریکا و اروپا نام داروئی است با خاصیت شل کننده عضلانی با پایه فنادرین و آسپرین اما این نورجیزک در واقع نامی است جعلی و داروئی کشنده با ترکیبی از مرفین مصنوعی ، کورتن و رنگ که به صورت فله ای از کشور های شرقی نظیر هند و پاکستان وارد ایران شده و در شرایط کاملاَ غیر بهداشتی در ویال های کوچک بسته بندی و روانه بازار مصرف می گردد .

سودا گران مرگ برای اینگه بتوانند برای ادعای خود مبنی برای اینکه نورجیزک داروئی برای ترک اعتیاد است دلیلی عوام پسند بیاورند و فریب خود را کامل کنند ، یک کورتون مانند هیدرو کورتیزن را به آن افزوده اند که دارای نقش بسیار حساس در غدد فوق کلیوی می باشد و با ورود آن به سیستم داخلی بدن تعادل متابولیسم قند ها بهم خورده و چنین اختلالاتی سبب می گردد مایع بین سلول ها جذب شده به زیر پوست انتقال یافته و سبب چاقی کاذب افرادی گردد که از روی ناآگاهی و جهل و به توصیه دیگران برای ترک اعتیاد رو به مصرف این ماده خطر ناک آورده اند و عاملی می شود برای فریب این افراد ، خانواده ، اطرافیان مبنی بر اینکه شخص ترک کرده و به اصطلاح رو آمده است . غافل از اینکه مصرف توامان و تداخل داروئی کورتن با شبه مرفین موجود در نورجیزک و تمجیزک ، سبب عوارضی مانند چاقی کاذب ، تجمع چربی پشت گردن ، فشار خون و تضعیف سیستم ایمنی بدن و اختلالات کبدی می گردد . تضعیف سیستم ایمنی یکی از خواص شایع کورتن هاست و به علت مصرف تزریقی نورجیزک و غیر استریل بودن آن به دلیل تهیه و ساخت آن در شرایط کاملاَ غیر مساعد و زیر زمینی باعث می گردد ، عفونت سریع در بدن شخص کسترش یافته و از محل تزریق به نقاط دیگر بدن شخص سرایت کرده و به علت وجود نقص در سیستم ایمنی و عدم مراجعه به موقع به پزشک ، بافت ها دچار تخریب و آسیب جدی شدید می شود بطوریکه در مواردی مشاهده شده است اندام ها سست و با فشار کوچکی فرو می رود یا کنده می شود و یا در مواردی کرم گذاشته و محل تجمع انواع باکتری ها و میکروب می گردد.
 
از عوارض دیگراعتیاد به این داروی خطرناک می‌توان به علاقه شدید به تزریق و شرطی شدن نسبت به آن ، بی‌قراری شدید و تشنج ، کمر درد ، بی‌خوابی ، ضعیف شدن و پوکی استخوان به گونه‌ای که با کوچکترین ضربه منجر به شکستگی استخوان می‌گردد ، لکه‌های پوستی ناشی از آسیب‌های کبدی ، پرخاشگری ، بی‌حسی بدن و خواب رفتن اعضای بدن ، فراموشی ، برخورد با دیوار و عدم تشخیص موانع اشاره کرد.

درنظر بگیرید شخصی که مقداری تریاک به صورت کشیدنی یا خوراکی استفاده می‌کند و به آن اعتیاد دارد و درحالیکه با داشتن اعتیاد به تریاک قادر است به امورات زندگی خود رسیدگی کند ، برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کند و به او آمپول تیمجیزک تجویز می‌شود و بایستی آن را به صورت تزریق استفاده کند. به دلیل قدرت بالای این دارو شخص مصرف‌کننده بعد از چندبار استفاده طوری نشئه می‌شود که با مقادیر بسیار زیاد تریاک و حتی هرویین به آن نشئگی نمی‌رسد. بعد از مدتی ترس او از تزریق از بین می‌رود و حتی نسبت به تزریق شرطی هم می‌شود زیرا عمل تزریق مقدمه‌ای است برای نشئه شدن. در این حالت او خودش عمل تزریق را انجام می‌دهد ، رفته رفته نقطه تحمل یا تلورانس مصرف بالا می‌رود و از روزی یک یا دو عدد آمپول به تدریج به عددی می‌رسد که شما باورتان نمی‌شود.

تاکنون هیچ ماده مخدری با این میزان تخریب وجود نداشته است ماده ایکه مصرف بیش از یکسال آن در عمده موارد منجر به فوت می گردد .شایان ذکر است تاکنون تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان این دارو، توانسته‌اند  برای همیشه اعتیاد خود را به این داروی خانمان‌سوز درمان کنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۱
وبلاگ شعبه والفجر

نظرات  (۷)

باسلام وخدا قوت خانم قمری عزیزبابت مطالب بتون بسیار عالی بود انشالله همه عزیزان بخواند وهیچ کس گرفتار این ماده افیونی نشود سپاس بابت زحمات شما برای وبلاگ
پاسخ:
تشکرمیکنم خانم ممیوند عزیز
۲۱ آذر ۹۶ ، ۱۳:۱۵ همایون سرایی
سلام خداقوت
سرکار خانم قمری اطلاعاتی که فرستادین خیلی ارزشمنده
متاسفانه این مواد روز به روز در حال افزایش و مصرفش در حال گسترش میباشد
وجوانان ما بلیل نداشتن آگاهی گرفتار میشن خود ما هم بدلیل عدم شناخت و آگاهی
در ورطه اعتیاد گرفتار شدیم 
امیدوارم با نشر این قبیل اطلاعات گام موثری در راه پیشگیری و درمان اعتیاد
برداریم از شما به خاطر زحماتتون سپاسگزارم
پاسخ:
تشکر
۲۱ آذر ۹۶ ، ۱۳:۵۱ سعید قریب
با سلام
دوستانی که میخواهند در زمینه درمان اعتیاد فعالیت کنند میبایست از انواع مخدرها و داروها اطلاعات درست و بروزی داشته باشند
تشکر از اطلاع رسانی شما
پاسخ:
سپاس
سلام و خداقوت 
خانم قمری عزیز مطالب عالی بود استفاده کردم ممنون از زحمات شما 
پاسخ:
سپاس
باسلام خدمت عزیزان شعبه والفجر به خصوص راهنمایی عزیزم خانوم قمری درمورد این مواد که هروز داره یه چیز جدید کشف میشه تنها کاری که ما میتونیم بکنیم اینه که علم و اموزشمون چه خودمون چه فرزند انمون بالا ببریم تا درموقع نیاز به کار گیریم
سلام و خداقوت خدمت راهنمای عزیزم خانم قمری،مطالب عالی بود،به امید روزی که هیچ گونه مواد مخدری در دنیا وجود نداشته باشد
با سلام 

ممنون سپاس بابت مطالب آموزندتان 

خدا قوت سرکارخانم قمری عزیز 
پاسخ:
سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">